/ توسط کازشناس فنی / متفرقه / 0 دیدگاه

سازماندهی ادویه‌ها در خانه!

شما در حال پختن غذای خاص خود هستید. تابه داغ است، بوها بسیار عالیست، و تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از ترد شدن غذا، ادویه مورد علاقه خود را اضافه کنید. سراغ کابینت می روید و ادویه را پیدا نمی کنید.

به جای یک راه حل سریع، به طور ناامیدانه در حال جابجایی وسایل هستید و سعی می کنید ظرفی را که قسم می خوردید دیروز دیده اید پیدا کنید. اگر این صحنه شما را توصیف می کند، وقت آن است که یک سازمان ادویه در خانه داشته باشید. خوشبختانه، انجام این کار بسیار آسان است. در اینجا چند نکته برای سازماندهی کامل یک انباری وجود دارد.

10 ایده ساده سازماندهی ادویه در خانه

یادگیری نحوه مدیریت پذیرتر کردن سازمان انبارداری چندان پیچیده نیست. این یکی از آن پروژه‌های تمیزکاری منحصر به فرد است که می‌توانید با ایده‌های درست سازماندهی انبار و کمی کار به تنهایی به آن بپردازید. در اینجا ده ایده برای ذخیره سازی شربت خانه آورده شده است تا شربت خانه به هم ریخته خود را به یک فضای ذخیره سازی ساده تبدیل کنید!

پاکسازی را در آغوش بگیرید

اولین کاری که باید هنگام سازماندهی یک انباری انجام دهید این است که پاکسازی را در آغوش بگیرید و شروع به شلوغ کردن کنید. احتمال زیادی وجود دارد که قوطی های تاریخ مصرف گذشته چغندر و کیسه های چیپس کهنه در گوشه های تاریک انباری شما پنهان شده باشند. مانند یک انسان شناس، از حفاری عمیق و کشف موارد تاریخ مصرف گذشته نترسید.

خلاص شدن از شر زباله ها در سازماندهی انبار کمک فوق العاده ای خواهد کرد. علاوه بر این، اگر چندین ماده غذایی پیدا کردید که هنوز برای خوردن خوب هستند، اما می‌دانید که به آنها دسترسی ندارید، در صورت تمایل آنها را به یک موسسه خیریه یا بانک مواد غذایی اهدا کنید.

سازماندهی با دسته بندی ها

هنگامی که متوجه شدید چه غذاهایی را نگه می دارید، شروع به دسته بندی آنها کنید. این به معنای گروه بندی پاستا با غلات، سبزیجات با میوه، آرد پخت با جوش شیرین و میان وعده ها با میان وعده است. این به کاهش زمان جستجوی شما برای وعده غذایی بعدی کمک می کند. به یاد داشته باشید، زمانی که متوجه می‌شوید چگونه انباری خود را سازماندهی کنید، این فقط شما نیستید. هر کسی که از شربت خانه استفاده می کند باید سعی کند وسایل را مرتب نگه دارد.

یک برچسب روی آن قرار دهید

آیا واقعاً نیاز به برچسب زدن به انباری خود دارید؟ برچسب زدن قفسه ها و اقلام فردی ممکن است بیش از حد به نظر برسد، اما چندین مزیت دارد. شروع به عادت برچسب زدن به این معنی است که می توانید از انواع ظروف ذخیره سازی استفاده کنید و به راحتی متوجه شوید که کجاست.

حتی زمانی که از ظروف شفاف استفاده می کنید، یک برچسب می تواند به شناسایی محتویات بدون فشار به چشم کمک کند. می‌توانید از برچسب‌های تجاری، برچسب‌های جداکننده یا برچسب‌های خود استفاده کنید. هر طور که این کار را انجام دهید، برچسب زدن به شربت خانه، سازمان شربت خانه شما را به سطح دیگری می برد.

سازماندهی ادویه ها

تعمیر اجاق گاز در تهرانپارس

برنامه ها را تراز کنید

در حالی که در حال سازماندهی انبار خود هستید، چند دقیقه وقت بگذارید تا تصمیم بگیرید از کدام اقلام بیشتر استفاده کنید. آیا شما یک نانوای قهرمان هستید؟ سپس ممکن است بخواهید مواد و ابزار پخت را در نزدیکی قسمت جلویی آن ذخیره کنید. آیا هوا سرد می‌شود و می‌دانید که در حال حفاری در سوپ‌ها هستید؟ آنها را هم به جلو حرکت دهید. با قرار دادن اقلام بسیار مورد نیاز در جلو، لازم نیست در مسیر رسیدن به پونه کوهی چیزی را از بین ببرید.

روی ظروف پاک سرمایه گذاری کنید

اگر متوجه شده اید که جعبه های غلات نیمه خالی یا کیسه های چوب شور جمع آوری می کنید، یک ترفند سازماندهی این است که روی ظروف شفاف سرمایه گذاری کنید. به این ترتیب، همیشه می‌دانید چه مقدار از غذایتان باقی مانده است و وسوسه نمی‌شوید که انبار را با جعبه‌های اضافی شلوغ کنید. اجتناب از خریدهای مضاعف گامی عالی برای منظم نگه داشتن انباری شما و همچنین پایین نگه داشتن هزینه ها است.

ظروف را برای ذخیره سازی مقرون به صرفه تغییر دهید

ظروف پلاستیکی یا شیشه ای شفاف (مخصوصاً مربع شکل) روشی ارزان و مسئولانه برای نگهداری لوبیا، برنج و موارد دیگر هستند. ظروف بازیافتی که از قبل دارید، راهی عالی برای خلاقیت در سازمان انبارداری است. می‌توانید رنگ‌ها و اندازه‌ها را با هم ترکیب کرده و با هم هماهنگ کنید تا از فضای خود نهایت استفاده را ببرید و آشپزخانه خود را روشن کنید. در حالی که ظروف شفاف توصیه می شود، هر ظرفی را که می خواهید بردارید و به سادگی یک برچسب روی آن بزنید!

سوزان تنبل را سر کار بگذارید

سوزان تنبل و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی مشابه که می‌چرخند یا می‌چرخند تا فضای بیشتری را نشان دهند، برای استفاده حداکثری از سازمان انبارداری شما ایده‌آل هستند. می‌توانید آن‌ها را با یک یا چند طبقه برای استفاده از فضای عمودی تهیه کنید، و برای گوشه‌ها و قفسه‌های بالاتر از سطح چشم مناسب هستند. آنها را با روغن های آشپزی، سرکه، ادویه جات ترشی جات یا هر مورد دیگری که می خواهید پر کنید. سعی کنید فضای ذخیره سازی را طوری سازماندهی کنید که اقلام مشابه در کنار هم باشند و از آسانی یافتن دقیقا همان چیزی که نیاز دارید لذت ببرید.

تعمیر اجاق گاز در لویزان  

فضای ذخیره سازی خود را دو برابر کنید

سوزان تنبل تنها ایده‌های سازمان انبارداری نیستند که می‌توانند به به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌سازی شما کمک کنند. رایزرهای قفسه در نسخه های تک سطحی و چند سطحی ارائه می شوند، بنابراین به راحتی می توانید آن را در هر کجا که به آن نیاز دارید، به درستی به دست آورید. رایزرهایی با سطوح چندگانه به شما کمک می‌کنند از فضای عمودی حداکثر استفاده را ببرید و دیدی بدون مانع از وسایلتان به شما می‌دهند. آنها فضای اضافی را اشغال نمی کنند و مطمئناً یافتن بطری گمشده پاپریکا را کمتر خسته کننده می کنند.

در را فراموش نکن

یکی از بهترین ایده‌های سازمان‌دهی انباری، استفاده از فضای سمت شربت خانه درب است. پشت درب انبار شما برای بسیاری از اقلام آشپزخانه که بیشتر استفاده می کنید، املاک و مستغلات اصلی است و تنها چیزی که نیاز دارید یک مرتب کننده کفش با جیب های شفاف است.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *