بوی بد ماکروفر
/ توسط کازشناس فنی / آموزشی / 0 دیدگاه

راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی مایکروفر

مایکروفر به یکی از لوازم جانبی مهم در آشپزخانه امروزی تبدیل شده است که ما هر روز از آن برای تهیه غذای تازه یا گرم‌کردن مجدد غذا استفاده می‌کنیم. برای کسانی که روزانه بارها در خانه یا محل کار از اجاق‌های مایکروفر استفاده می‌کنند، یکی از بزرگ‌ترین نگرانی آن‌ها از بین بردن بوی بد مایکروفر است. با مطالعه این مقاله از سایت تهران آی پی می‌توانید راه‌حلی آسان برای خلاص‌شدن از شر بوی بد مایکروفر با ساده‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مواد که در هر خانه موجود است بیاموزید. پس با ما همراه باشید.

از بین بردن بوی بد ماکروفر
تعمیر مایکروفر در تهران توسط تیم تهران آی پی

بررسی پنج راه‌حل‌خانگی؛ برای ازبین‌بردن بو مایکروفر

 

پختن یا گرم‌کردن مجدد هرگونه غذا اعم از گوشت، مرغ، پاپ‌کورن و غیره در مایکروفر می‌تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع شود. راه‌های مختلفی برای از بین بردن بوی بد مایکروفر وجود دارد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

 

  • بوی بد مایکروفر را با آب‌لیمو از بین ببرید

 

لیموی تازه می‌تواند با هر بویی مبارزه کند، علاوه بر این، خواص ضدباکتریایی آن شگفت‌انگیز است. استفاده از آب‌لیمو یک راه‌حل طبیعی و آسان برای از بین ‌بردن بوی بد مایکروفر است. می‌توانید برای این کار از آب‌لیموی تازه یا آبلیموی آماده استفاده کنید.

برای استفاده از این روش، یک لیوان آب‌لیمو را در مایکروفر قرار دهید و آن را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روشن کنید. پس از خاموش‌کردن مایکروفر بهتر است صبر کنید تا لیوان خنک شود سپس بااحتیاط آن را از مایکروفر خارج کرده و با دستمال مرطوب دیواره‌های داخلی مایکروفر را پاک کنید.

  • بوی پاپ‌ کورن سوخته را با آب و آب لیمو از بین ببرید

 

اگر تابه‌حال از مایکروفر برای تهیه پاپ‌کورن استفاده کرده‌اید، احتمالاً تجربه سوختگی در مایکروفر را داشته‌اید و از بوی بد آن متنفر هستید. هنگامی که پاپ‌کورن شما در اجاق می‌سوزد، تنها چیزی که برای خوشبو کردن مایکروفر نیاز دارید آب و آب‌لیمو است.

اگر بوی بد آن قوی نیست، یک ظرف آب جوش ممکن است جوابگو باشد. فقط در صورتی از آب‌لیمو استفاده کنید که آب به‌تنهایی برای از بین بردن بوی بد مایکروفر پس از سوزاندن پاپ‌کورن کافی نباشد. ظرف را در مایکروفر قرار دهید و یک لیوان آب‌لیمو را در دستگاه قرار دهید و اجازه دهید اجاق شما ظرف را به مدت 2 دقیقه گرم کند. پس از خاموش‌کردن مایکروفر بهتر است صبر کنید تا لیوان خنک شود سپس بااحتیاط آن را از مایکروفر خارج کرده و با دستمال مرطوب دیواره‌های داخلی مایکروفر را پاک کنید.

ابتدا قطعات سوخته را از داخل مایکروفر جمع کنید. داخل محفظه را با یک پارچه مرطوب کاملاً پاک کنید. به یاد داشته باشید، هر چه زودتر پاپ‌کورن سوخته را از خانه خود پاک کنید، بوی آن سریع‌تر از بین می‌رود.


  • بوی گوشت را با سرکه از بین ببرید

 

پختن یا گرم‌کردن مجدد گوشت، ماهی و مرغ در دستگاه مایکروفر می‌تواند بوی بدی در اجاق شما ایجاد کند و گرم‌کردن نان یا یک لیوان آب را غیرممکن می‌کند. به همین دلیل است که می‌توانید اساساً با استفاده از سرکه سفید برای ازبین‌بردن بوی بد مایکروفر خلاص شوید.

در مرحله اول توصیه می‌شود پس از گرم‌شدن گوشت درب مایکروفر را دراسرع‌وقت باز بگذارید تا هوا تهویه شود. سپس ظرف سرکه سفید را در مایکروفر قرار دهید و مانند روش‌های قبلی (روش یک و 2) مایکروفر را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روشن کنید تا سرکه خوب گرم شود و بوی نامطبوع آن گرفته شود.


  • بوی بد دستگاه مایکروفر را با استفاده از وانیل از بین ببرید

 

وانیل همیشه به‌عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده عطرها شناخته شده است. قراردادن یک ظرف آب با یک تا 2 قاشق‌چایخوری وانیل می‌تواند بوی خوبی را برای مایکروفر ایجاد کند. ظرف را یک تا دو ساعت در مایکروفر قرار دهید تا اسانس وانیل جایگزین عطر شود.


  • از بین ‌بردن بوی بد مایکروفر با استفاده از جوش شیرین

 

استفاده از جوش‌شیرین به‌عنوان یک راه‌حل آسان برای از بین بردن بوی بد مایکروفر نیز شناخته می‌شود.  برای استفاده مقداری جوش‌شیرین را در یک‌کاسه آب مخلوط کنید و بگذارید چند ساعت در دستگاه بماند. پس از این مدت، می‌بینید که جوش‌شیرین بوی بد مایکروفر شما را از بین برده است.

استفاده از پارچه آغشته به آب و جوش‌شیرین نیز می‌تواند کمک زیادی به تمیزکردن مایکروفر کند. پس خواهید دید که استفاده از جوش‌شیرین راه‌حل خوبی برای از بین بردن بوی بد مایکروفر است.

از بین بردن بوی بد ماکروفر با لیمو

سخن پایانی

 

در این مقاله با انواع مختلف از بین‌ بردن بوی بد مایکروفر آشنا شدید. با استفاده از این روش‌ها و پیشگیری از ایجاد بوی بد در مایکروفر از دستگاه خود محافظت کنید. بهتر است قبل از پخت گوشت، آن را خشک کرده و سپس آن را پخت کنید. همچنین، برای اطمینان از سلامت گوشت، بهتر است گوشت تازه و باکیفیت را در نظر بگیرید. در نهایت، بهتر است همواره ظرفی که برای پخت و گرم‌کردن مواد غذایی در مایکروفر استفاده می‌کنید، پوشش‌دهی شده باشد تا از آلودگی و بوی بد جلوگیری کند. 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *