پودرهای مناسب ماشین

کدام پودرها به ماشین لباسشویی آسیب وارد می کنند؟

همان‌طور که می‌دانید پوشیدن لباس‌هایی که بسیار مرتب بوده و جای هیچ‌گونه لکه‌ای بر روی آن‌ها نیست، می‌تواند علاوه بر بالابردن اعتمادبه‌نفس، نقشی بسیار مهم در شیک‌بودن و آراستی افراد داشته باشد. 

 

اما آیا چگونه می‌توان لباس‌هایی بدون لک و آری از پودر لباسشویی پوشید؟ بسیار اتفاق افتاده است که لباسشویی روند طبیعی خود را در شستشوی لباس طی می‌کند؛ اما در نتیجه پس از اتمام شستشو افراد با یک لباس کاملاً کثیف برخورد می‌کنند. 

 

حتی گاهی برخی از پودرها آسیب‌های بسیار زیادی را به دستگاه رسانده و موجب گرفتگی لوله لباسشویی می‌شوند. در چنین شرایطی قطعاً کیفیت پودر ماشین لباسشویی می‌تواند تأثیر بسزایی در کیفیت شستشوی لباس داشته باشد. 

 

با درنظرگرفتن اهمیت این موضوع در این مقاله از سایت تهران ای پی قرار است به بررسی اهمیت پودر ماشین لباسشویی بپردازیم.

فهرست مطالب

تاریخ پودر ماشین لباسشویی

فکر می‌کنید که پودر ماشین لباسشویی از چه چیزی ساخته شده است؟ در پاسخ به این سؤال قطعاً چیزی از ترکیبات این پودر نمی‌دانید اما ما به شما می‌گوییم که پودر لباسشویی از چه ترکیباتی تشکیل شده است. 

 

این ماده در واقع یک شوینده قلیایی بسیار قوی است که برای اولین‌بار توسط کشور المان در سال ۱۹۰۷ به بازار جهانی معرفی شد. قبل از تولید پودر، تنها صابون مورداستفاده قرار می‌گرفت. اما این ماده شوینده از آن جایی که در دفع باکتری‌ها و قارچ‌ها نمی‌تواند نقشی اثربخش داشته باشد، جایگاه خود را به پودر ماشین لباسشویی واگذار کرد. همین موضوع موجب شد تا استفاده از پودرهای دستی و ماشینی به سرعت در سراسر جهان فراگیر شود. 

 

ترکیبات موجود در این ماده شوینده رفته‌رفته بهبود پیدا کرد و سپس پودر ماشین لباسشویی دارای ویژگی‌هایی شد که علاوه بر نرم کردن لباس‌ها و شستشوی دقیق آن‌ها، توانست به حفظ رنگ و اصالت پارچه نیز کمک کند. امروزه می‌توان گفت که پودر ماشین لباسشویی از بهترین و قوی‌ترین مواد شوینده‌ای است که بیشترین قدرت پاک‌کنندگی لکه را داشته و به‌سرعت باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در لباس را از بین می‌برد. 

 

در کشور ایران بسیاری از افراد پودر ماشین لباسشویی را اصطلاحاً با نام تاید می‌شناسند. این در حالی است که در واقع تاید یک کارخانه مشهور تولیدکننده پودر ماشین لباسشویی است و تنها یکی از انواع برندهای مختلف پودر به شمار می‌رود.

راه های شناسایی پودر مناسب

همواره یکی از مهم‌ترین سؤالات کاربران در خصوص مواد شوینده این است که چگونه می‌توان پودر لباسشویی مناسبی را برای شستشوی لباس‌ها انتخاب کرد؟

برای رسیدن به پاسخ این سؤال، ابتدا لازم است تا یک شناخت کلی از انواع پودر ماشین لباسشویی داشته باشید. چرا که شرکت‌های مختلف همواره از ساختار شیمیایی متفاوتی برای ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند.

 

ازاین‌رو آنزیم، رایحه و میزان قدرت تمیزکنندگی پودرها با یکدیگر متفاوت است. باتوجه‌به اهمیت این موضوع، در ادامه این مقاله از سایت تهران آی پی به بررسی شناخت پودرها می‌پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

 
  • پودر لباسشویی مخصوص لباس‌های رنگی

یکی از جذاب‌ترین پودرهای ماشین لباسشویی، پودرهایی هستند که تنها مخصوص لباس‌های رنگی هستند. این دسته از پودرها دارای ساختار شیمیایی هستند که قدرت تمیزکنندگی آنها تنها برای لباس‌های رنگی تعبیه شده است. این پودر اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشد، می‌تواند در عین ایجاد تمیزی و ازبین‌رفتن تمامی لکه‌ها، به ثبات رنگ پارچه کمک کند. همچنین اگر این پودر به‌صورت استاندارد تولید شده باشد، به‌هیچ‌وجه به ماشین لباسشویی آسیب نمی‌رساند.

 
  • پودر لباسشویی مخصوص لباس‌های سفید

این دسته از پودرها در صورت داشتن کیفیت بالا بالاترین میزان تمیزکنندگی لباس‌های سفید را دارند. علاوه بر این مورد، پودرهای مخصوص لباس‌های سفید می‌توانند موجب درخشندگی پارچه سفید شوند. لازم به ذکر است که بگوییم اگر این پودر باکیفیت بالا و به‌صورت کاملاً استاندارد تولید شود، به‌هیچ‌وجه به ماشین لباسشویی آسیب نمی‌رساند.

 
  • پودر ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس کودکان

پودر ماشین لباسشویی مخصوص کودکان به‌گونه‌ای است که کاملاً بدون بو و آنزیم می باشد. این دسته از پودرها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌هیچ‌وجه آسیبی به پوست کودکان نمی‌رساند. این پودر، علاوه بر ازبین‌بردن تمامی باکتری‌ها، نقشی کاملاً محافظتی از پوست کودکان دارد و به‌هیچ‌وجه موجب حساسیت و انرژی نمی‌شود. بر روی این دسته از پودرها علامت ویژه کودکان ایجاد شده است.

بسیار پیش‌آمده است که پودر ماشین لباسشویی موجب آسیب رساندن به این دستگاه می‌شود. در صورت بروز چنین مشکلی، در واقع دلیل اصلی این خرابی، بالابودن درصد مواد نامحلول و پودر است. به عبارتی، آن دسته از پودرهایی که درصد زیادی از مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها را مواد نامحلول تشکیل می‌دهد، علاوه بر آسیب رساندن به بافت انواع پارچه، می‌تواند موجب خرابی دستگاه ماشین لباسشویی شوند.

 

توجه

دقت داشته باشید که بررسی میزان درصد ناخالصی پودر ماشین لباسشویی امری ساده نیست. ازاین‌رو این کار ملزم بر تست پودر توسط آزمایشگاه‌ها است.

روش ساده خرید پودرهایی که به لباسشویی آسیب نیم زنند، چیست؟

 

همان‌طور که در اشاره کردیم، تشخیص میزان درصد ناخالصی پودرها کار ساده‌ای نیست. ازاین‌رو ساده‌ترین روش برای خرید پودرهایی که به لباسشویی آسیب نمی‌رسانند، این است که حتماً پودرهایی را خریداری کنید که توسط برندهای معروف تولید شده‌اند. چرا که برندهای معروف طبق استانداردهای لازم مواد شوینده مخصوص ماشین لباسشویی را تولید می‌کنند. این دسته از شرکت‌های معتبر به‌هیچ‌وجه با تولید پودر ماشین لباسشویی بی‌کیفیت برند خود را زیر سؤال نمی‌برند. ازاین‌رو با اطمینان خاطر می‌توانید از محصولات آن‌ها خرید کنید.

کلام پایانی

 

در این مقاله از سایت تهران آی پی به بررسی انواع پودرهای مخصوص ماشین لباسشویی پرداختیم. همچنین در ادامه نکاتی را در خصوص پودرهایی که به لباسشویی آسیب می‌رسانند، شرح دادیم.

آخرین مطالب وبلاگ